Toyota Way – Философията на Toyota

Философията на Toyota идва от основателя Сакичи Тойода, който определя политиката на компанията, като олицетворение на собствения му дух. Според Сакичи Тойода философията в Toyota се предава непрекъснато през поколенията. Да бъдеш лидер на Toyota означава да разбереш и използваш петте правила на Toyota Way, като ръководство и вдъхновение за ежедневната си работа.

Предизвикателство
Да поддържаме дългосрочна визия и да посрещнем всички предизвикателства със смелостта и креативността, необходими за реализирането на тази визия.


Усъвършенстване
Kaizen на японски означава подобрение. Непрекъснато усъвършенстване. Тъй като нито един процес никога не може да бъде обявен за перфектен, то винаги е възможно подобрение. Kaizen дава на всеки член правомощието да променя ролите си, което от своя страна прави подобрения в компанията.

 

Генчи Генбуцу / Отиди и виж
„Отиди и виж“ - Отидете до източника, за да намерите фактите, така ще вземете правилни решения, ще постигнете консенсус и ще реализирате целите си.


Уважение
Toyota уважава околните, полага всички усилия да ги разбере, поема отговорности и прави всичко възможно да изгради взаимно доверие.


Съвместна дейност
Toyota стимулира личния и професионален растеж, споделя различни възможности за развитие и увеличава индивидуалните и екипните резултати. 

Обратно към Toyota Lean Academy >>

True North - поглед към върховната визия

Идеята True North означава върхова визия и когато работим заедно с нашите клиенти, ние от TLA се стремим именно към това. Ключовият фактор за True North е да бъде предизвикано именно това, което трябва, а не единствено това, което може да се направи.
Истинското северно виждане True North на TPS е обобщено в 4-те ключови елемента по-долу:

Уважение и сигурност за хората
Безопасността е на първо място. Също така от огромно значение е ангажирането на персонала за непрекъснато подобряване на процесите и организацията.


• Нулеви дефекти
Потвърдете качеството на всяка стъпка от процеса, за да осигурите удовлетвореност на клиентите и да избегнете недоволството, което може да бъде свързано с коригирането на дефекти.


• Всеки произведен продукт е съобразен с търсенето, по този начин се избягва загубата от свръхпроизводство на материалите.


• 100% добавена стойност
Поставете клиентското изживяване в центъра. Елиминирайте излишното и максимизирайте стойността, чрез непрекъснато подобряване на процесите и добавяне на реална стойност към продукта, без забавяне или статични компоненти.

Toyota Material Handling избра за своя собствена визия „Zero Muda*” или „Без отпадъци при производството”. Визията Zero Muda се стреми към производство без чакане и разхищение, чрез безпроблемен поток от стоки и данни. Тази визия поставя клиента на първо място и гарантира „Качество във всичко, което правим“.

*Muda Муда е японският термин за отпадъци в производството, след което варира от движение, инвентар, дефекти, прекомерна обработка, транспортиране и изчакване. Toyota се стреми да премахне muda в работния си процес, а също и да работи с клиенти за максимално постигане на поставените цели.

Обратно към Toyota Lean Academy >>